ISSN Online: 2177-1235 | ISSN Print: 1983-5175

Showing of 1 until 1 from 1 result(s)

Search for : Rhinoplasty; Cartilage; Graft; Nasal cartilage

Baldness Surgery: A New Approach and a New Surgical Instrument

Carlos Eduardo Guimarães Leão
Rev. Bras. Cir. Plást. 1999;14(1):23-34 - Articles

PDF Portuguese PDF English

ABSTRACT

A personal approach to the treatment of baldness through a simple and efficient technique, set on basic principles such as marking of the anterior line, single-hair-graft in the first anterior lines and non traumatic precise technique. A new scalpel cable (idealized by the author) in which a common needle is enclosed. This instrument facilitates a more precise surgical maneuver besides allowing fine and less traumatic procedure.

Keywords: Baldness; single-hair-graft; needles; new instrument.

 

RESUMO

O autor apresenta a sua abordagem pessoal no tratamento da calvície e os resultados obtidos com uma sistematização simples e eficiente. Enfatiza a necessidade de uma técnica refinada alicerçada em princípios básicos que vão desde a marcação da linha anterior enxertos de um só fio nas primeiras linhas anteriores, passando por técnica atraumática e precisa. Apresenta, detalhadamente, um novo cabo de bisturi (idealizado pelo autor) em que se encaixam agulhas comuns de injeção, estas definitivamente incorporadas ao arsenal do autor para a cirurgia da calvície. O novo instrumental facilita o manuseio preciso do cirurgião além de possibilitar um procedimento mais requintado e muito menos traumático.

Palavras-chave: Calvície; "single-hair-graft"; agulhas; novo instrumental.

 

Indexers

Licença Creative Commons All scientific articles published at www.rbcp.org.br are licensed under a Creative Commons license